Huismeester

Leuk dat je interesse hebt!

Academie Tien zoekt een betrokken huismeester

Inleiding

Als school dragen wij bij aan de koers van onze maatschappij. Onze samenleving is aan stevige veranderingen onderhevig en heeft burgers nodig die maatschappelijk betrokken zijn en bijdragen aan een eerlijke verdeling in onze samenleving. Daarom is de klas op Academie Tien geen plek waar slechts kennis wordt geconsumeerd, maar een kennismaking met de wereld én met jezelf. We bieden ruimte om na te denken over hoe de wereld in elkaar zit en welke plek een leerling hierin wil innemen. Zo leiden we leerlingen op tot autonome en veerkrachtige volwassenen.

Wij zoeken een betrokken huismeester

Op dit moment zoeken wij een huismeester: een collega die weet wat het betekent om voor leerlingen en collega’s een veilige haven te zijn en tegelijkertijd zorg wil dragen voor het soepel laten verlopen van facilitaire processen in de school.

De invulling van de werkzaamheden richt zich op:

  • Het vormgeven van een prettig leefklimaat in onze publieke ruimtes; de aula’s, de ruimte voor collega’s; waarbij je met warmte en energie voor een goede sfeer zorgt;
  • Het vormgeven van schoonheid in ons gebouw; je neemt verantwoordelijkheid voor de kwaliteit van alle ruimtes binnen de school;
  • Het vormgeven van de facilitaire inrichting van de school;
  • Het vormgeven van externe relaties met het bedrijfsbureau van NUOVO, de Gemeente Utrecht en overige partners;
  • Op basis van persoonlijk leiderschap werk je dagelijks aan het versterken van je verantwoordelijkheden;

Karakteristieken van het onderwijs op Academie Tien

Academie Tien is een jonge school in ontwikkeling. Leerlingen kunnen bij ons een mavo-, havo- of vwo-diploma behalen. We bieden onderwijs aan vanuit twee uitgangspunten: persoonlijk en gemeenschappelijk. Ons onderwijs is persoonlijk, bijvoorbeeld omdat leerlingen vakken volgen op het niveau dat bij ze past. Zo kan een leerling met een havo-programma bijvoorbeeld het vak Engels op vwo-niveau volgen. Niet omdat hoger beter is, maar omdat wij een leerroute willen bieden die bij een leerling past. Daarnaast maken leerlingen (onder onze begeleiding) keuzes in hun rooster. Zo kunnen we tijd maken voor vakken die extra aandacht vragen, of juist voor verdiepen in een onderwerp waardoor een leerling gefascineerd is. Tegelijkertijd is ons onderwijs gemeenschappelijk. Zo werken we bewust met heterogene groepen en een ‘unit’ als ‘mini-maatschappij’, waarin we elkaar kunnen ontmoeten.

Op Academie Tien streven we naar onderwijs dat verwondering oproept bij de leerling. Daarom is ons curriculum opgebouwd aan de hand van ‘grote vragen’. De structuur van het curriculum wordt gevormd aan de hand van leerdoelen. Op die manier kunnen we gerichte keuzes maken, een sterke opbouw van ons onderwijs garanderen, en ruimte bieden aan de creativiteit van docenten.

Wij zoeken collega’s die zichzelf willen ontwikkelen

Collega’s op onze school durven en willen naar zichzelf kijken. Hoewel dat soms best spannend is, vormt die grondhouding de basis van je ontwikkeling. Vandaar dat voor leren ook lef nodig is.

Collega’s op onze school durven en willen de wereld om zich heen bevragen. Niet vanuit holle kritiek, maar omdat we ons verwonderen om wat er om ons heen gebeurt. Vanuit de open vraag vinden we verrassende antwoorden, samen met onze leerlingen. Daarmee wijken we juist af van de standaardleerinhouden – zonder de belangrijke basis uit het oog te verliezen.

Profiel

Hieronder noemen we kenmerken van het profiel van de collega die wij in ons hoofd hebben. Echter: laat je niet tegenhouden als je niet aan alle onderstaande kenmerken voldoet. Wij laten ons graag verrassen.

Wij komen graag in contact met een bevlogen huismeester die:

  • Ruimte heeft om vanaf 1 augustus 2021 voor 1,0 fte aan de slag te gaan;
  • Ervaring hebben heeft het ontwikkelen van pedagogisch klimaat;
  • Ervaring hebben met het uitdenken van facilitaire inrichtingen;
  • Een brede interesse hebben en dus bereid zijn om over de grenzen van de eigen werkzaamheden te kijken en mee te bouwen aan de school;
  • Zichzelf graag verder willen ontwikkelen en bereid zijn om zichzelf verder te specialiseren;
  • Het leren van en met andere collega’s als een verrijking te zien;

Wij bieden:

  • De kans om mee te bouwen aan een nieuwe school.
  • Op creatieve wijze de essentie van het maatschappijwetenschappen-onderwijs te mogen doordenken;
  • Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen en expertise op te bouwen;
  • Aansluiting bij een energiek, leergierig en open team;
  • Een salaris in schaal 5 CAO voortgezet onderwijs.

Procedure en tijdspad

De sluiting van de vacature is op 21 juli 2021. Geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. Je kunt solliciteren door het insturen van je cv en motivatiebrief naar nhaarst@academie-tien.nl. Wij vinden het prettig om in je motivatiebrief alvast te lezen waarom juist de hierboven beschreven rol als huismeester je aanspreekt en welke ervaring en kwaliteiten je op dit gebied meebrengt. Zou je voor het schrijven van je motivatiebrief ook alvast onze schoolgids willen lezen? Mocht je vragen hebben over deze vacature, mail gerust naar nhaarst@academie-tien.nl.